MŰSZAKI ÉRDEKESSÉGEK
Fordulatszámfüggő kopogó hang a kerék felöl.
Ez a jelenség inkább a kerék kiegyensúlyozatlanságára utal, mint féltengelyhibára.
Egyenesben féltengelyhibára utaló kopogó hang hallatszik.
Bizonyos típusoknál /pl. Suzuki,/ a külső féltengelycsukló kopása is adhat egyenesben hangot, nemcsak a kopott belső féltengelycsukló.
A hibás turbófeltöltő szívó oldalán olajlerakódás látható.
A hiba a motor vagy hengerfej meghibásodásából eredeztethető.
A turbólapátokon mechanikus sérülés látható.
A szívó oldalon idegen anyag került a feltöltőbe a beszívott levegővel.
Léteznek autótípusok ahol a turbó olajzócsövét a szervizelések során rendszeres időközönként cserélni kell.
Ezeknél a típusoknál az olajcsőbe szűrőrendszer van építve, vagy az olajzócsövet eltömítheti az olajsár főleg, ha közel megy el mellette a kipufogó.
Fordulaton van némi, de alapjáraton egyáltalán nincs szervohatás.
A hibajelenség megfelelő minőségű szervoolaj esetén a szervoszivattyú belső kopására utal.
Ilyenkor nem elegendő a szervoszivattyú cseréje, javítása, szükséges a teljes rendszer áttisztítása!
Szervokormányos járműnél bizonyos ponton, vagy pontokon „szorul” a kormány.
Érdemes ellenőrizni a kormányszár-kardán/ok/ állapotát.
Rendszertelenül „eltűnik”, „kihagy” a szervohatás.
A zárt szervorendszer megbontása előtt nem árt az ékszíjtárcsákat megtisztítani, a tárcsára rakódott szennyeződések az ékszíj -szabadszemmel nem látható- „megcsúszását” eredményezhetik.
FOTÓK – VIDEÓK
feltöltés alatt…