MŰSZAKI ÉRDEKESSÉGEK

Fordulatszámfüggő kopogó hang a kerék felöl. 
Ez a jelenség inkább a kerék kiegyensúlyozatlanságára utal, mint féltengelyhibára.

Egyenesben féltengelyhibára utaló kopogó hang hallatszik.
Bizonyos típusoknál /pl. Suzuki,/ a külső féltengelycsukló kopása is adhat egyenesben hangot, nemcsak a kopott belső féltengelycsukló.

A hibás turbófeltöltő szívó oldalán olajlerakódás látható.
A hiba a motor vagy hengerfej meghibásodásából eredeztethető.

A turbólapátokon mechanikus sérülés látható.
A szívó oldalon idegen anyag került a feltöltőbe a beszívott levegővel.

Léteznek autótípusok ahol a turbó olajzócsövét a szervizelések során rendszeres időközönként cserélni kell.
Ezeknél a típusoknál az olajcsőbe szűrőrendszer van építve, vagy az olajzócsövet eltömítheti az olajsár főleg, ha közel megy el mellette a kipufogó.

Fordulaton van némi, de alapjáraton egyáltalán nincs  szervohatás.
A hibajelenség megfelelő minőségű szervoolaj esetén a szervoszivattyú belső kopására utal.

Ilyenkor nem elegendő a szervoszivattyú cseréje, javítása, szükséges a teljes rendszer áttisztítása!

Szervokormányos járműnél bizonyos ponton, vagy pontokon “szorul” a kormány.
Érdemes ellenőrizni a kormányszár-kardán/ok/ állapotát.

Rendszertelenül “eltűnik”, “kihagy” a szervohatás.
A zárt szervorendszer megbontása előtt nem árt az ékszíjtárcsákat  megtisztítani,  a tárcsára rakódott szennyeződések az ékszíj -szabadszemmel nem látható- “megcsúszását” eredményezhetik.

 

FOTÓK – VIDEÓK

feltöltés alatt…